§ 1: Ansvar

Det er beboernes ansvar at sørge for, at gæster opfører sig i overensstemmelse med husetsordensregler.

Beboerne skal til enhver tid sørge for at holde ejendommen lukket, så der ikke er fri adgang foruvedkommende.

Der må ikke sættes noget i klemme i dørene og porten til gården skal altid lukkes. Der må ikke givesadgang til fremmede.

§ 2: Hærværk

Hærværk og tyveri af Provstehusets ejendom og ejendele meldes til politiet. Der vil kræveserstatning for det ødelagte eller stjålet og ligeledes kan det medføre øjeblikkelig ophævelse aflejemålet.

§ 3: Ophold på gang- og fællesarealer

Der må ikke tages ophold på gange og fællesområder, der hindrer den frie passage og er til genefor øvrige beboere.

§ 4: Støj

Det forventes, at der udvises hensyn til naboer i Provstehuset samt til beboere i omkringliggendeejendomme.

Der skal være ro i ejendommen fra kl. 22.00 til kl. 08.00 i hverdagene og fra kl. 00.00 til kl. 10.00 i weekenderne.

§ 5: Udluftning

Beboerne har pligt til at lufte ud på daglig basis samt sørge for, at der ikke dannes et varmetrykmellem vinduesparti og evt. gardiner, da dette kan skabe flænger i ruderne. Sker dette, påhvilererstatningskravet lejeren.

§ 6: Rengøring

Gangarealer skal så vidt muligt holdes rene. Der må ikke opbevares personlige genstande pågangene – herunder måtter, sko mm., der hindrer den frie passage.
Genstande fjernes uden varsel.

Beboerne har pligt til at rydde op og gøre rent efter sig selv på alle fællesarealer. Udlejer kan tilenhver tid tilkalde yderligere rengøringshjælp på lejerens regning ved brud på dette.

Tagterrassen skal holdes rengjort for flasker, cigaretskodder og andet affald. Hynderne skal altid i hyndeboksene efter brug.

Udendørsarealerne skal holdes rene.

Reklamer må ikke efterlades på toppen af postkasserne. Reklamer skal smides ud i papircontaineren.

§ 7: Affaldssortering

Affald skal sorteres i de rette containere. Såfremt containeren er fyldt, benyt venligst en andencontainer af samme type.

Affaldscontainere findes i begge sider af bygningen.

§ 8: Rygning

Det er forbudt at ryge på alle indendørs fællesarealer samt i lejlighederne. Brud på dette kan medføreophævelse af lejemålet.

Ryges der på udendørsarealener skal alle cigaretskodder fjernes eller smides i de omkringliggendeaskebægere.

§ 9: Cykler og motorcykler

Biler og motorcykler må kun holde på tilladte markerede områder.

Den aflåste cykelkælder må kun benyttes til cykler og andre småkøretøjer såsom knallerter og scootere.

Cykler og andre småkøretøjer, der stilles udenfor de tilladte cykelområder, herunder op ad bygningen facade eller op ad træer, fjernes uden varsel.

Oprydning af cykler og småkøretøjer sker årligt. Der varsles forud for oprydningen.Alle cykler markeres med et stykke tape, som skal fjernes af cyklens ejer inden 30 dage. Fjernestapen ikke, vil cyklen overdrages til politiet.

§ 10: Provstehusets ejendom

Der må ikke opsættes paraboler på ejendommens mure eller altaner.

Der må ikke bores eller hænges ting op på bygningen, der ændrer bygningens udseende eller er tilgene for øvrige beboere eller omkringliggende bygninger.

§ 11: Brug af fællesrummet

Køkkenreglerne, der fremgår på skiltet i køkkenet, skal til enhver tid overholdes.

Ved brug at fællesrummet skal der udvises hensyn til andre, der benytter lokalet samt til Provstehusets øvrige beboere.

Mod et depositum på 3.000 kr. kan fællesrummet lejes af Provstehusets beboere til privatesammenkomster. Der skal ansøges om tilladelse til booking af lokalet senest en måned før lokaletønskes benyttet. Fællesrummet, køkkenet, toiletter og udendørsarealet skal rengøres efter brug.Udlejer kan tilkalde rengøringshjælp på lejers regning, såfremt områderne ikke er rengjorttilstrækkeligt.

Udlejer kan uden begrundelse afslå en ansøgning om brug af lokalet

§ 12: Grill

Det er ikke tilladt at grille på tagterrassen. Ved brug af gasgrill er det tilladt at grille på altanerne, såfremt dette ikke er til gene for øvrige beboere.

§ 13: Byttecentral

Byttecentralen ved indgangspartiet kan benyttes til mindre sager, som er værd at videregive. Dermå ikke sættes ting uden for selve byttecentralen.

Større møbler skal gives væk på anden vis.

§ 14: Depotrum

Beboerne har pligt til at aflåse eget depotrum og sørge for, at det ikke benyttes uberettiget.

Skal jeg selv registrere mig hos et elselskab?

Ja, senest på dagen for indflytning skal du tilmelde dig et elselskab. Hvis du ikke gør dette, vil vi få tilsendt din elregning. Vi vil opkræve dig beløbet for denne + et gebyr på din husleje.

Kan jeg søge boligstøtte til lejemålet?

Ja – du ansøger om boligstøtte inde på www.borger.dk

Kan jeg få en ekstra chip?

Ja, for et engangsbeløb kan du købe en ekstra chip. Skriv til info@provstehuset.dk.

Hvordan virker ringeanlægget?

Dine oplysninger er ved indflytning allerede indkodet på ringeanlægget. Dine gæster skal blot finde dit navn, hvorefter ringeanlægget vil lave et opkald til din telefon.

Kan kontoret modtage en pakke for mig?

Vi kan desværre ikke tage imod pakker for vores beboere.

Jeg har ikke modtaget min huslejeopkrævning med posten. Hvad gør jeg?

I din lejekontrakt fremgår vores betalingsoplysninger. Vi anbefaler dog også alle vores beboere at tilmelde deres regning til Betalingsservice. På denne måde sikrer du, at du altid betaler det rigtige beløb til tiden. Der kan gå et par måneder før din tilmelding er registreret hos betalingsservice, så vær opmærksom på, at pengene bliver trukket som de skal.

Min husleje er steget. Hvordan kan det være?

Hvert år stiger huslejen i henhold til reguleringsindekset. Ligeledes bliver dit depositum og din forudbetalte leje reguleret, således at det altid svarer overens.

Bliver fryserne i fællesrummet afrimet?

Ja, et par gange om året afrimer vi fryserne i fællesrummet. I bliver varslet inden vi gør det.

Må jeg holde svendegilde/fødselsdag/dimensionsmiddag eller lignende nede i fællessalen?

Ja, så længe du og dine gæster overholder husordenen og reglerne der er for brug af fællesrummene.

§ 1: Ansvar

Det er beboernes ansvar at sørge for, at gæster opfører sig i overensstemmelse med husets ordensregler.

Beboerne skal til enhver tid sørge for at holde ejendommen lukket, så der ikke er fri adgang for uvedkommende.

Der må ikke sættes noget i klemme i dørene. Der må ikke gives adgang til fremmede.

Der må ikke fodres fugle fra hverken altaner eller nogen af fællesarealerne.

§ 2: Hærværk

Hærværk og tyveri af Dortheahusets ejendom og ejendele meldes til politiet. Der vil kræves erstatning for det ødelagte eller stjålet og ligeledes kan det medføre øjeblikkelig ophævelse af lejemålet.

§ 3: Adgang og ophold på gang- og fællesarealer

Der må ikke tages ophold på gange og fællesområder, der hindrer den frie passage og er til gene for øvrige beboere.

Der må ikke henstilles effekter af nogen art på gangene. Effekter og genstande fjernes omgående uden varsel.

§ 4: Støj

Det forventes, at der udvises hensyn til naboer i Dortheahuset samt til beboere i omkringliggende ejendomme.

Der skal være ro i ejendommen fra kl. 22.00 til kl. 08.00 i hverdagene og fra kl. 00.00 til kl. 10.00 i weekenderne.

§ 5: Udluftning

Beboerne har pligt til at lufte ud på daglig basis samt sørge for, at der ikke dannes et varmetryk mellem vinduesparti og evt. gardiner, da dette kan skabe flænger i ruderne. Sker dette, påhviler erstatningskravet lejeren.

§ 6: Rengøring

Gangarealer skal så vidt muligt holdes rene. Der må ikke opbevares personlige genstande på gangene – herunder måtter, sko mm.. Genstande fjernes uden varsel.

Beboerne har pligt til at rydde op og gøre rent efter sig selv på alle fællesarealer samt lejlighedernes tilhørende altaner og terrasser. Udlejer kan til enhver tid tilkalde yderligere rengøringshjælp på lejerens regning ved brud på dette.

Fællesarealer, altaner og terrasser skal holdes rengjort for flasker, cigaretskodder og andet affald.

Læg altid hynder tilbage i hyndekasserne efter brug.

Udendørsarealerne skal holdes rene.

Reklamer må ikke efterlades på toppen af postkasserne. Reklamer skal smides ud i papircontaineren.

§ 7: Affaldssortering

Affald skal sorteres i de rette containere. Såfremt containeren er fyldt, benyt venligst en anden container af samme type.

§ 8: Rygning

Det er forbudt at ryge på alle indendørs fællesarealer samt i lejlighederne. Brud på dette kan medføre ophævelse af lejemålet.

Ryges der på udendørsarealener – dette gælder også på terrasser og altaner - skal alle cigaretskodder fjernes eller smides i de omkringliggende askebægere.

§ 9: Cykler og motorcykler

Oprydning af cykler og småkøretøjer sker årligt. Der varsles forud for oprydningen.
Alle cykler markeres med et stykke tape, som skal fjernes af cyklens ejer inden 30 dage. Fjernes tapen ikke, vil cyklen overdrages til politiet.

§ 10: Dortheahusets ejendom

Der må ikke opsættes paraboler på ejendommens mure eller altaner.

Der må ikke bores eller hænges ting op på bygningen, der ændrer bygningens udseende eller er til gene for øvrige beboere eller omkringliggende bygninger.

§ 11: Grill

Det er ikke tilladt at grille på tagterrassen. Ved brug af gasgrill er det tilladt at grille på altanerne og nede i gården, såfremt dette ikke er til gene for øvrige beboere.

§ 12: Depotrum

Beboerne har pligt til at aflåse eget depotrum og sørge for, at det ikke benyttes uberettiget.

§ 13: Udendørsmøbler

Der må kun sættes udendørsmøbler på egne arealer – terrasser og altaner. Møblerne skal være lette havemøbler, så der altid synes pænt på ejendommen. Er møbler ikke i overensstemmelse med kravet, kræver vi, at de fjernes øjeblikkeligt.

Skal jeg selv registrere mig hos et elselskab?

Ja, senest på dagen for indflytning skal du tilmelde dig et elselskab. Hvis du ikke gør dette, vil vi få tilsendt din elregning. Vi vil opkræve dig beløbet for denne + et gebyr på din husleje.

Kan jeg søge boligstøtte til lejemålet?

Ja – du ansøger om boligstøtte inde på www.borger.dk

Kan jeg få en ekstra chip?

Ja, for et engangsbeløb kan du købe en ekstra chip. Skriv til info@provstehuset.dk.

Hvordan virker ringeanlægget?

Dine oplysninger er ved indflytning allerede indkodet på ringeanlægget. Dine gæster skal blot finde dit navn, hvorefter ringeanlægget vil lave et opkald til din telefon.

Jeg har ikke modtaget min huslejeopkrævning med posten. Hvad gør jeg?

I din lejekontrakt fremgår vores betalingsoplysninger. Vi anbefaler dog også alle vores beboere at tilmelde deres regning til Betalingsservice. På denne måde sikrer du, at du altid betaler det rigtige beløb til tiden. Der kan gå et par måneder før din tilmelding er registreret hos betalingsservice, så vær opmærksom på, at pengene bliver trukket som de skal.

Min husleje er steget. Hvordan kan det være?

Hvert år stiger huslejen i henhold til reguleringsindekset. Ligeledes bliver dit depositum og din forudbetalte leje reguleret, således at det altid svarer overens.